Taşucu Skolyoz

Skolyoz, omurga veya omurgada anormal bir eğriye neden olan bir bozukluktur. Omurga, yandan bakıldığında normal eğrilere sahiptir, ancak önden bakıldığında düz görünmelidir. Kifoz, omurganın öne doğru eğildiği taraftaki omurgada bir eğridir. Orta omurgada normal bir kifoz vardır. Lordoz, omurganın geriye doğru büküldüğü taraftan görülen bir eğridir. Üst (servikal) omurgada ve alt (lomber) omurgada normal bir lordoz vardır. Skolyozlu insanlarda, vücudun her iki tarafına eğriler ve omurga bükülmeleri ile, omurgada bir “C” veya bir “S” şekli oluşturarak birbirleri üzerinde gelişirler.

Skolyoz belirtileri nelerdir?

Skolyozun en sık görülen semptomu, omurganın anormal bir eğrisidir. Çoğunlukla bu hafif bir değişikliktir ve ilk olarak bir arkadaş ya da aile üyesi ya da çocuğun okul ya da spor için rutin taraması yapmasıyla farkedilebilir. Omurganın eğrisindeki değişim tipik olarak çok yavaş gerçekleşir, bu yüzden daha ağır bir fiziksel deformite olana kadar gözden kaçırılması kolaydır. Ayrıca skolyoz için rutin bir okul tarama muayenesinde de bulunabilir. Etkilenenler, giysilerinin daha önceki gibi uymadıklarını fark edebilir, pantolon paçalarının biri diğer tarafa göre daha uzun olabilir. Bunun yanı sıra başın orta hattan dışarı çıkmasına, bir tarafa yaslanmasına veya bir kalçanın, omuzun karşı taraftan daha yüksek olduğunu fark etmesine neden olabilir. Sırtının, göğüs kafesinin bir tarafında omurga ve kaburgaların bükülmesinden daha belirgin bir eğriye sahip olabilir. Skolyoz daha şiddetli ise, kalp ve akciğerlerin düzgün çalışması için daha zor hale getirebilir. Bu, nefes darlığına ve göğüs ağrısına neden olabilir. Çoğu durumda, skolyoz ağrılı değildir. Ancak sırt ağrısı, kaburga ağrısı, boyun ağrısı, kas spazmları ve karın ağrısına neden olabilen bazı skolyoz türleri vardır. Ek olarak, bir doktorun diğer hastalıkları dışlamak için de bakmak isteyeceği bu spesifik olmayan ağrıların başka nedenleri vardır. Skolyoz’da fizik tedavi, korse ve ameliyat gibi 3 temel tedavi yöntemi bulunmaktadır. Ağrılar genellikle düzenli spor ve egzersiz programlarına cevap verirler, ama eğer artık cevap alınamıyorsa ya da görünümden memnun olmama, hayatın zorlaşması vb. bir durum söz konusu ise o zaman cerrahi uygulanması önerilir.