Taşucu Golfçü - Tenisçi Dirseği

Tenisçi dirseği olarak da bilinen bir rahatsızlık dirseğin dış kısmına yapışan kas liflerinin inflamasyonu, Golfçü dirseği ise dirseğin iç kısmına yapışan kasların inflamasyonu ile seyreder. Bu kaslar, bilek ve parmakların kaldırılmasını sağlamaktadır. Ağrı, kasın kemiğe yapıştığı yerde veya kas boyunca hissedilmektedir. Genellikle kolun ağır aktiviteleri sonrası, ağrı belirginleşir. Ev hanımlarında ütü yapma, yer silme gibi aktiviteler ağrıyı başlatabilir. Ağrı, hastalarda elin kavrama gücünde azalma ve hafif objelerin bile kaldırılmasında zorluk şeklinde  başlar. Tenis oynayan kişilerin uygunsuz teknik ile oynamalar halinde bu hastalığa yakalanmalar nedeniyle, hastalık “tenisçi dirseği” olarak bilinmektedir. “Golfçü dirseği” ise bunun tam tersi dirseğin iç kısmında görülür.

OLUŞUMU

Kolun günlük kullanım veya bu alana gelen bir yaralanma, kas yapma yerinde stres artışına ve hasara yol açar.Dirsekte belirtiler başlar. Genellikle bu problem el bileği ve kol aktivitesi fazla olan yada avuç içi yere bakacak şekilde ağır cisim kaldıran kişilerde ortaya çıkmaktadır.Bu hastalık otuzlu kırklı yaşlarda sık görülmektedir.

BELİRTİLER VE BULGULAR

Ağrının en yoğun olduğu yer, dirseğin dış kısmında lateral epikondil olarak bilinen kemik çıkıntı üzerindedir. Burası basmakla ağrılıdır. Kavrama sırasında rahatsızlık hissi artar. Ciddi vakalarda dirseğin her hareketi ağır yaratır.