Taşucu Sırt ve Boyun Tutukluğu

Sırt Tutulması Nedir?

Sırt tutulması, omurganın her iki yanındaki kasların baştan bele doğru gerilmesiyle oluşan ağrıyı ifade eder. Bu rahatsızlık esas olarak stresten kaynaklanır ve genellikle birkaç gün içinde kendiliğinden geçer. Bazı durumlarda boyun, omuzlar ve sırt bölgesindeki sinirler çeşitli faktörler tarafından gerildiğinde ve sırt kasları uzun süre gerildiğinde de bu olabilir.

Sırt ağrısı, genellikle gözden kaçan bir hastalıktır. Birçok insan, özellikle yaşlılar, bu ağrıların hastalık belirtisi olduğunu düşünmez. Onunla birlikte yaşamayı öğrenir ve kabul ederler. Bazı zamanlarda sırt tutulması aniden ortaya çıkar ve hareket etmekte güçlük yaratır. Ani hareketler ve geriye doğru esneme buna örnektir.

Sırt Tutulması Nedenleri Nelerdir?

Sırt tutulması genellikle belirli sinirleri zorlayan kas gerginliğinden kaynaklanır. Bunun nedeni kamburluk veya uygunsuz oturma ve yürüme, rahatsız bir yerde uyumak, uzun eğilme ve ayakta durma gibi fiziksel aktiviteler olabilir. Egzersiz eksikliği, uzun süre hareketsizlik ve uyku bozukluklarının da nedeni olduğu düşünülmektedir. Aşırı stres ve korku gibi zihinsel sorunlar da sırt tutulmasına neden olabilir.

Obezite, viral enfeksiyonlar, kemik hastalıkları, travma, omurga hastalıkları, omurgada kayan diskler, kas veya bağ dokusu hastalıkları, böbrek, kalp, akciğer ve yemek borusu gibi iç hastalıkları, tümörler de sırt ağrısı sorununa cevaptır. Aynı zamanda hamilelik ve jinekolojik sorunlar da bu ağrıya neden olur.

Boyun tutulması neden olur?

Levator skapula kası boynun servikal omurgasını omuzla birleştiren, boynun arka tarafında ve yanında bulunan bir kastır. Bu kas diğer kaslara nazaran daha hassas bir yapıdadır ve boyun tutulmasının en sık görülen nedeni bu kasta oluşan burkulmalardır.

Bu kasların zarar görmesi aşağıdaki etmenler nedeniyle olabilmektedir:

• Uyku sırasında boynun ters bir konumda kalması
  • Spor yaralanmaları gibi kafayı yana iten düşme veya ani darbeler sonrası
  • Yüzmek gibi başın sürekli tekrarlayarak bir tarafa döndürüldüğü aktiviteler sonrası
  • Uzun süre bilgisayar monitörü karşısında ya da cep telefonuna bakarken kötü bir duruşla oturmak
  • Kaslarda gerginliğe yol açabilecek aşırı stres veya kaygı yaşamak
  • Uzun süre, boyun ile omuz arasında telefon gibi bir cisim taşımak
  • Boyun tutulmasının sebebi, spor yaralanmaları gibi kazalardan hemen sonra başlamak yerine gün içerisinde aniden de başlayabilir. Böyle durumlarda sebebin belirlenmesi daha zor olabilir.

Bunun haricinde yaygın olmasa da boyun tutulmalarının farklı sebepleri olabilir. Nadir gözlenen bu tip durumlar altta yatan bir bozukluğun servikal omurgayı etkilemesi sonucunda da gelişebilmektedir. Servikal omurga rahatsızlıkları osteoartrit, romatoid artrit, boyun fıtığı, sinir sıkışması, fibromiyalji, duygusal stres nedeniyle gelişebilir. Menenjit ve bazı enfeksiyonlar da boyun ağrısına sebep olabilir.